طرز تهیه کیک کاسترد
07/09/2019
طرز تهیه کیک تیرامیسو
07/09/2019
طرز تهیه کیک کاسترد
07/09/2019
طرز تهیه کیک تیرامیسو
07/09/2019

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

چیز کیک یخچالی دسری ساده و بدون پخت است که میتواند برای کودکان بسیار جذاب و مفید باشد. اگر علاقمند به تهیه کیکی آسان و خوشمزه هستید، این دستور را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

  • شکلات چیپسی 1 و 1/2 پیمانه
  • پنیر خامه ای 1 و 1/2 پیمانه
  • شکر 1/2 پیمانه
  • کره نرم شده 1/4 پیمانه
  • خامه قنادی یخ زده 150 گرم
  • برای پایه بیسکویتی چیز کیک:
  • بیسکویت پتی بور پودر شده 2 پیمانه
  • کره ذوب شده 1/2 پیمانه
  • شکر 1/3 پیمانه
  • خامه و شکلات برای تزئین (دلخواه)

مرحله اول: آماده کردن مواد و پایه بیسکویتی چیز کیک

برای یک قالب کمربندی متوسط حدودا نیاز به دو پیمانه بیسکویت پودر شده دارید. بیسکویت ها را در غذاساز میکس کنید یا داخل کیسه زیپ دار بریزید و با وردنه روی آن بکوبید تا کاملا پودر شود. کره آب شده و شکر را به بیسکویت اضافه کنید. به خوبی مواد را مخلوط کنید. سپس داخل قالب بریزید. کف و دیواره قالب را به ضخامت یکنواخت با خمیر بپوشانید. یک ساعت در یخچال قرار دهید تا پایه چیز کیک یخچالی شکلاتی خودش را بگیرد.

 

مواد چیز کیک شکلاتی بیسکویتی

 

مرحله دوم:

شکلات چیپسی را در شیرجوش روی شعله خیلی کم مدام هم بزنید تا آب شود. یا متوانید آن را در مایکروفر قرار دهید. هر 20 ثانیه خارج کنید و هم بزنید تا زمانی که مایع یکدستی شود.

طرز تهیه کاپ کیک پنیری آسان

 

ذوب کردن شکلات چیز کیک

 

مرحله سوم:

در کاسه بزرگی، پنیر خامه ای، شکر و کره را با همزن برقی بزنید تا نرم و یکنواخت شود.

 

زدن پنیر خامه ای

 

مرحله چهارم:

شکلات آب شده را اضافه کنید و با درجه کم همزن بزنید تا با مواد دیگر به خوبی ترکیب شود.

 

مخلوط با شکلات

 

مرحله پنجم:

حال خامه قنادی (خامه فرم گرفته) را نیز اضافه کنید و مخلوط نمایید. مخلوط حاصل را داخل قالب محتوی پایه بیسکویتی بریزید. سطحش را با پشت قاشق یا با پالت صاف کنید.

 

مواد روی پایه بیسکویتی

 

مرحله ششم:

دو تا چهار ساعت، چیز کیک شکلاتی با پایه بیسکویتی را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس با خامه قنادی و شکلات رنده شده تزئینش کنید. میتوانید از میوه هایی مثل توت فرنگی هم استفاده کنید.

 

چیز کیک در قالب کمربندی

 

نکات کلیدی تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

– میتوانید از شکلات رنده شده یا حلقه های شکلات استفاده کنید.

– برای درست کردن حلقه های شکلات، یک شکلات تخته ای را چند ثانیه در مایکروفر گرم کنید. سپس با استفاده از پوست کن لایه های نازکی از شکلات جدا کنید.

–  همچنین میتوانید برای تزیین چیز کیک شکلاتی یخچالی میتوانید خامه قنادی را با قیف و ماسوره روی کیک بریزید یا به سادگی با قاشق روی آن بمالید. برای خرید خامه قنادی میتونید به فروشگاه آنلاین ایران کوک سری بزنید.

– اگر میخواهید پایه بیسکویتی چیز کیک شما هم شکلاتی باشد به جای مواد گفته شده از این جایگزین ها استفاده کنید: 250 گرم بیسکویت اوریو، 100 گرم کره و دو قاشق غذاخوری پودر قند. کراست را به همان ترتیب گفته شده آماده کنید و در یخچال قرار دهید.