حضور شرکت شیرین نوین در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت غلات ،آرد ونان
07/09/2019
طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی
07/09/2019
حضور شرکت شیرین نوین در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت غلات ،آرد ونان
07/09/2019
طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی
07/09/2019

کیک کاسترد کیکی است ترکیبی .به این معنی این کیک به تنهایی یک کیک نیست بلکه در آن از چیزی شبیه به ژله استفاده می شود که طعم آن را متفاوت می کند و بافت خاصی به این کیک می دهد. در این کیک شما هم از خوردن کیک لذت می برد و هم از خوردن ژله. کاسترود نوعی پودر ژله است که در ترکیب این کیک از آن استفاده می شود. از پودر کاسترود دسرهای دیگری همچون، ژله و کرم کاسترود نیز تهیه می شود که در قسمت های بعدی به توضیح آنها نیز خواهیم پرداخت.پودر کاسترود ترکیبی از آرد ذرت و افزودنی های مجاز خوراکی ست که به صورت پودر و آماده به فروش می رسد.

مواد لازم برای تهیه کیک کاسترد

  • تخم مرغ 4 عدد
  • کره 1/2 پیمانه (113گرم)
  • شکر 2/3 پیمانه (135گرم)
  • وانیل 1 قاشق چایخوری
  • رنده پوست لیمو 1 قاشق چایخوری (اختیاری)
  • آرد سفید 1 پیمانه (125گرم)
  • شیر 2 پیمانه (500 میلی لیتر)
  • پودر قند یا خامه برای تزیین

طرز تهیه کیک کاسترد جادویی

 

مرحله اول:

ابتدا فر را با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید طی مراحل آماده شدن مایه کیک فر گرم شود. قالب مربعی ۲۰ در ۲۰ را چرب کنید و کاغذ روغنی بکشید.

 

مرحله دوم:

زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. حال وقت زدن سفیده تخم مرغ است. سفیده ها را در کاسه تمیزی با همزن بزنید تا سفت و خامه ای شوند. آن را کنار بگذارید.

 

زدن سفیده تخم مرغ

 

مرحله سوم:

در کاسه دیگری زرده ها را به همراه شکر، وانیل، کره و رنده پوست لیمو در کاسه ای بریزید. با همزن برقی بزنید تا مایه یکدست شود. ۳ دقیقه به هم زدن ادامه دهید. سپس آرد را روی بقیه مواد الک کنید. هم بزنید تا آرد دیگر دیده نشود. شیر را نیز اضافه کنید و با سرعت کم هم بزنید تا زمانی که مایه کیک کاسترد یکدست شود.

طرز تهیه کیک ساچر اتریش

 

آرد در مایه کیک

 

مرحله چهارم:

سفیده فرم گرفته را به آرامی به مخلوط قبلی اضافه کنید. با ملایمت هم بزنید (با لیسک یا قاشق) تا تقریبا یکدست شود. مقداری از تکه های سفیده تخم مرغ باقی میماند که ایرادی ندارد.

 

اضافه کردن سفیده تخم مرغ

 

مرحله پنجم:

مایه کیک کاسترد جادویی را داخل قالب مورد نظر بریزید. 70-80 دقیقه در دمای 150 درجه بپزید تا روی کیک طلایی شود. بگذارید کیک کاملا خنک شود سپس آن را دو ساعت در یخچال قرار دهید تا کاستارد به خوبی بسته شود.

 

ماسه کیک جادویی

 

مرحله ششم:

در صورت تمایل روی کیک پودر قند بپاشید و آن را از قالب خارج کنید. برای زیبایی بیشتر میتوانید لبه های کیک را ببرید. کیک کاسترد را به اندازه مورد نظر برش بزنید.

 

برش کیک کاسترد

 

– برای تزیین میتوانید از خامه و توت فرنگی یا لیمو ترش هم استفاده کنید. نوش جان!

 

کیک کاسترد

 

نکات کلیدی تهیه کیک جادویی با لایه کاسترد

– جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ موقعی که تخم مرغ سرد باشد راحت تر است. پس بلافاصله بعد از خارج کردن تخم مرغ ها از یخچال آن ها را بشکنید و زرده و سفیده را جدا کنید.

– بهترین دما برای زدن سفیده تخم مرغ دمای اتاق است. پس بهتر است بعد از جدا کردن زرده و سفیده نیم ساعت صبر کنید تا به دمای اتاق برسند. سپس سفیده را با دور تند همزن بزنید تا فرم بگیرد. در دمای اتاق سفیده سریع تر پف میکند و حجم آن پنج شش برابر حجم اولیه میشود.

– ظرفی که برای زدن سفیده تخم مرغ استفاده میکنید بهتر است استیل یا پیرکس باشد.

– قبل از زدن سفیده تخم مرغ اطمینان حاصل کنید، ظرف و پره های همزن کاملاً تمیز هستند. سعی کنید کوچکترین ذره چربی یا زرده تخم مرغ وارد سفیده نشود.

– نیم ساعت بعد از خارج کردن کیک کاسترد از فر میتوانید آن را سرو کنید. اما بعضی این کیک را به صورت سرد شده (2 ساعت در یخچال) ترجیح میدهند.

– بعضی از منابع گفتن کیک رو حدود یک ساعت در دمای 160 درجه قرار بدهید. هر دو حالت جواب میدهد و فقط ضخامت و غلظت لایه کاسترد ممکن است کمی تغییر کند.

– استفاده از رنده پوست لیمو اختیاری است. اما عطر خوبی به کیک میدهد. مراقب باشید از قسمت سفید رنگ و تلخ پوست لیمو چیزی وارد کیک نشود.